admin

رزرو هتل و هتل چارتری

  •  1401-04-15
  •  0 دیدگاه

رزرو هتل به تاریخچه تاسیس هتل برمی گردد ولی واژه هتل چارتری در سالهای اخیر شنیده می شود و در خدمات مسافرتی و گردشگری کاربرد زیادی دارد. چارتر به معنای دربست کردن است یا دربست کرایه کردن. قبلا کلمه چارتر را فقط در مورد پرواز هواپیما می شنیدیم ولی امروزه هتل چارتری هم به آن اضافه شده است.

با گرانی بلیط هواپیما و تورهای مسافرتی و گردشگری به یکی از روشهای ارزان برای مسافرت هوایی و اقامت در هتل ها تبدیل شده است. در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با این واژگان آشنا کرده و اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما ارائه کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چارتر چیست؟

در حوزه گردشگری اصولا واژه چارتر به هرچیزی که قابلیت کرایه دربست دارد اطلاق میشود و به همین خاطر هم برای هواپیما و صندلی هایش، اتاق های هتل و … به کار برده می شود.

مثلا یک آژانس مسافرتی میتواند اتاقهای یک هتل را در یک شهر پرجمعیت و شلوغ یا توریستی چارتر کند و بصورت اختصاصی از آن استفاده کند. تمام مسئولیت این اتاقها یا صندلی های هواپیمای با چارتر کننده است. حال با اصطلاحات بیشتری در این زمینه آشنا می شویم:

چارتر کننده:

به دفتر خدمات گردشگری یا آژانس مسافرتی که اقدام به اجازه بخشی یا کل صندلیهای یک هواپیما یا اتاقهای یک هتل را می کند چارتر کننده می گویند.

چارتر دهنده :

به شرکت هواپیمایی یا هتل که صندلیهای هواپیما یا اتاق های هتلش را به چارتر کننده اجاره میدهد چارتر دهنده اطلاق می شود.

پرواز چارتر چیست؟

پروازی که تمام صندلیهای یک هواپیما یا یک مسیر توسط آژانس مسافرتی اجاره شده باشد و تمام مسائلی که به این پرواز مربوط است توسط خدمات گردشگری ارائه می شود. مثلا پرواز تهران- مشهد یا تهران- استانبول چون مسیرهای پرترددی هستند و همه روزهای سال مسافر دارند به شدت مورد علاقه دفاتر گردشگری است. در مسیرهای این چنینی بصورت یکساله پروازها اجاره میشوند ولی در مسیرهایی که خاص تر هستند مثل تهران-آمستردام چارتر یکماهه یا سه ماهه است.

رزرو هتل- ویژگی ها

بلیط چارتر چیست؟

بلیط چارتر برای مکان های اقامتی مثل هتل، وسایل نقلیه هوایی، زمینی و دریایی مثل هواپیما، قطار و کشتی کاربرد دارد. حتی هلیکوپترها و جتهای اختصاصی را می شود بصورت آنلاین برای زمان مشخصی برای مقاصد درخواست شده چارتر کرد و این امکان برای فرد فراهم می شود تا از تخفیف بیشتری استفاده کند.

آیا بلیط لحظه آخری همان بلیط چارتر است؟

بلیط لحظه آخری یعنی آن شرکت هواپیمایی میخواند تمام صندلیهایش را تکمیل کند و برای همین بلیط های باقی مانده را به قیمت پایین تری می فروشد تا افراد بتوانند با هر بودجه ای اینگونه بلیطها را خرید کنند.

بلیط لحظه آخری هیچ فرقی از نظر کیفیت با بلیطهای عادی ندارد و صندلی این فرد هم با صندلی باقی مسافران تفاوتی ندارد و نباید تصور کرد که بلیط لحظه آخری بدلیل ارزان تر بودن شرایط پروازی و صندلی مناسبی ندارد.

تنها تفاوت این دو نوع بلیط در زمان آنهاست. در مورد بلیط لحظه آخری حداکثر تا 48 ساعت می توان از آن استفاده کرد ولی در مورد چارتر تا هفته ها می تواند به طول بینجامد.

چگونه هتل خود را رزرو کنیم؟

برای رزرو هتل راههای مختلفی وجود دارد که شامل موارد ذیل است:

  • اگر شما با یک آژانس مسافرتی در قالب تور بخواهید سفر کنید تمام مراحل از جمله رزرو هتل مناسب بعهده آژانس است.
  • اگر تجربه اقامت در هتلی خاص را قبلا داشته اید و از آن راضی بودید و باز هم می خواهید در سفر آتی از خدمات همان هتل استفاده کنید می توانید با یک تماس اتاق خود را رزرو نمایید.
  • اگر به مقصد جدیدی می روید که شناختی از هتل های آنجا ندارید معمولا در اینترنت دنبال مکان مناسب می گردید اما این روش معایب خودش را دارد. ممکن است اطلاعات درست و لازم در مورد هتل درج نشده باشد و یا نتوانید قیمت اقامت در هتل را تخمین بزنید به همین خاطر رزرو آنلاین و اینترنتی هتل به شما پیشنهاد می شود.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله 11 ویژگی یک هتل خوب را از دست ندهید.

رزرو هتل- رزرو اینترنتی

مزیت های رزرو اینترنتی هتل:

1- اگر بخواهید در زمان کوتاهی گزینه های متعددی را بسنجید بهتر است بصورت آنلاین به رزرو هتل بپردازید. با این کار امکانات همه هتلهای مقصد را چک می کنید و بهترین را رزرو می کنید.

فقط رزرو هتل باید از سایتهای معتبر انجام گیرد و این سایتها به شما امکان می دهند که در آخرین لحظه ها از ظرفیت هتلها مطلع شوید و اتاق مورد نظر خود را با بیشترین مقدار تخفیف رزرو کنید.

2- از مزیتهای دیگر این روش این است که کاربر میتواند براحتی موقعیت جغرافیایی هتل موردنظر را بررسی کند. این کار کمک می کند که با توجه به زمان خود هتل را رزرو کرده و طوری باشد که به فرودگاه، پایانه مسافربری و ایستگاه قطار نزدیک باشد و همچنین فاصله زیادی با محل برگزاری نشست ها و جلسات نداشته باشد تا مدت زیادی نخواهد در مسیر رفت و آمد از هتل به محل جلسه باشد.

3- رزرو هتل را به دقایق آخر موکول نکنید زیرا برنامه سفرهای کاری بندرت کنسل می شوند و اگر به موقع در محل حضور نداشته باشید مشکلاتی برایتان به همراه دارد. پس مسافر باید بلافاصله پس از خرید بلیط قطار، هواپیما یا اتوبوس هتل انتخابی خود را در محل مقصد رزرو کند.

اگر کاربر زمان لازم برای این کار را داشته باشد می تواند انتخاب بهتری با بررسی امکانات آن هتل انجام دهد ولی در صورتیکه در لحظه آخر باشد شاید مجبور باشد به شرایط پایین تری از حد انتظارش تن در دهد.

اغلب کارشناسان حوزه گردشگری و سفر به کلیه مسافران که قصد مسافرت به شهرها و کشورهای دیگر را دارند توصیه می کنند که اگر از زمان دقیق بلیط خود مطمئن هستند اقدام به رزرو هتل نمایند و آنرا به دقیقه آخر موکول نکنند.

نظر خود را بگذارید

fa_IRFA_IR